دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتصال ۱۲۰۰ روستای بالای بیست خانوار سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت 

اتصال ۱۲۰۰ روستای بالای بیست خانوار سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت 
با حضور سرپرست قوه مجریه و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۲۶۱ امین روستای بالای بیست خانوار استان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شد.
کد خبر : 915544

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان سیستان بلوچستان با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۲۶۱ روستای بالای بیست خانوار و ۵۰۰ روستای زیر بیست خانوار این استان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با اعتباری بیش از دو هزار میلیارد تومان، ۱۲۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۵۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار و در مجموع ۱۷۶۱ روستا استان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

برای اتصال این روستا‌ها بیش از ۹۰۰ کیلومتر فیبرکشی صورت گرفته و بیش از ۱۵۰ کیلومتر جاده دسترسی (برای نصب سایت‌ها در ارتفاعات) و ۷۰ کیلومتر شبکه برق احداث شده است.

حدود ۳۰۰ روستای بالای بیست خانوار در استان سیستان و بلوچستان باقی مانده است که هنوز فاقد شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار هستند که ظرف شش ماه آینده بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روستا‌ها نیز به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد.

با اتصال این روستا‌ها درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار متصل شده استان سیستان و بلوچستان به شبکه ارتباطی از ۵۸ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۹۰ درصد در خرداد ماه ۱۴۰۳ رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته